31 Mayıs 2012 Perşembe

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI'NA SİTEM!

Dün Hac kuraları çekildi başlıklı bir yazı hazırladım.
En sonuna da yıllarca kurada adı çıkmadığı için bekleyenler için sitemli bir yazı yazdım.
Fakat o yazının sonunda kalmasına gönlüm razı olmadı ayrıca bir yazı olarak eklemeye karar verdim.

Hac kuralarının çekilmesi ile ilgili haberi verip, konuyu kapatamazdım.
Benim ailem (annem-abim-yengem) tam 6 yıldır  kurada çıkmıyor.
Her yıl bu konuyu dile getirip, getirmemekte kararsızdım ama bu yıl artık bardak doldu.
Sayın Diyanet İşleri Yetkilileri,
Tam 6 yıl kurada çıkmamanın ne demek olduğunu bilir misiniz?
Bir kere hacca gitmeye niyet edipte ilk yazıldığınızdan 6 yaş daha yaşlısınız demektir.
O zaman  "hacca gençken gidin" diye hiç beyanat vermeyin.
Hele birde orta yaşın üzerindeyseniz eklem ve diz ağrılarınız daha da artmış demektir.
Konu-komşu, hısım-akrabanın her yıl sizi arayıp, "aaaa yine mi çıkmadı?", "daha çağrılmamışsınız demek ki", "üzülme seneye çıkar" tarzında ki destekleyici görünen ama sizi içten içe yaralayan sözlerine maruz kalmaktır.
Hac mevsiminde gözyaşlarıyla ekrandan hac görüntülerini izleyip "bende orada olacaktım" demektir.
Tansiyon hastası annenizin gidemediği için üzüldüğüne şahit olmak demektir.
Diyanet işleri başkanı hacca gidemeyenlerin  kendisine sitem ettiğini söylemiş, hayır sadece sitem değil "ah" alıyorsunuz.
Bir kere 7 yıl çok çok uzun bir süre, hiç olmazsa 5 yıl yapın.
Özel şirketlere verilen kontenjanı kısıtlayıp, Diyanet'e biraz daha fazla kontenjan verin.
Suudi Arabistan'dan kontenjan arttırılmasını talep edin.
3 yılda bir hiç yeni kayıt almayın, bekleyenleri gönderin. 
Her yıl yeni kayıt aldığınız sürece bu yığılma bitmeyecektir.
İsterseniz bu konuyu çözeceğinize inanıyorum.
Vel hasıl her Hac mevsimi pek çok evi hüzünlendirmeyin, bu konuya mutlaka bir çare bulun!
Muhterem Erdoğan.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...