21 Mart 2011 Pazartesi

SENDE Mİ ZAMAN?

Dün Zaman Gazetesi'nin Pazar ekini açtığım zaman bir sürprizle karşılaştım.
Her Pazar köşesinde bir yemek tarifi paylaşan Sayın Nevin Halıcı Hanım'ın köşesinde baharın geldiği gün olan Nevruz'a özel Nergisleme tarifi yayınlandı.
Bakınız; Bir Nevruz Salatası; Nergisleme
Tarifte resim olarak benim tarifimin resmi kullanılmış fakat resmimin üzerinde yazan "muhterem'le afiyetle" yazısı kırpılmış.
Resmi gören o resmin bana ait olduğunu bilmiyor.
Ben tarifi 2 yıl önce yine aynı gazetenin Pazar ekindeki köşesinden almış, bunu da tarifi verirken paylaşmıştım.
Bakınız; Muhterem'le Afiyetle-Nergisleme ve Bahar Bayramı

Bence blog yazarlarının en büyük sorunu izin almadan-telif ödemeden yazılarımızın yada resimlerimizin kullanılması.
Ben blog işine 2006 yılında başladım ve ne yazık ki sayısız site tariflerimi ve resimlerimi izinsiz, üstelik kendi üretmiş gibi yayınladı.
Sırf bu yüzden resimlerimin orta kısmına isim yazmak zorunda kalıyorum.

Zaman Gazetesi'nin böyle bir şey yapmasına açıkçası şaşırdım, biz darbeyi hep gözünü para hırsı bürümüş internet züppelerinden yerdik.
Hadi izin alınmadınız bari "resim bu adresten alınmıştır" ibaresini kullanın yada bırakın üzerinde ki yazı kalsın.

1 yorum:

Limon çiçekleri dedi ki...

Zaman gazetesi ha?Şaşırdım açıkçası...Bilgilendirdiğin için sağol canım..

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...